اس بی پزشکان | نوبت دهی اینترنتی و بانک اطلاعات پزشکان استان سیستان و بلوچستان
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. شرایط و قوانین سایت

قوانین سایت اس بی پزشکان

1- با ثبت نام یا امضای تفاهم نامه توسط پزشکان و مراکز پزشکی در اس بی پزشکان و نیز با هر بار استفاده از خدمات آن می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری به‌نوبه را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل ، شرایط و مفاهیم آن را پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند که این تغییرات به اطلاع کاربر خواهد رسید؛ بنابراین به کارگیری مداوم سامانه توسط کاربران به معنی قبول هرگونه تغییرات در آن است.

2- اطلاعات خواسته شده می بایست به صورت صحیح و به‌ روز در سامانه توسط کاربران وارد شود و مسئولیت عدم صحت اطلاعات وارد شده بر عهده کاربران می‌باشد. در صورت اثبات مورد یا مواردی خلاف واقعیت در این موضوع، سامانه حق پیگیری قانونی نزد مراجع ذیصلاح را داراست.

3- کاربران متعهد می‌گردند که صرفا از شماره تلفن همراه خود برای ثبت نام در سامانه اقدام کنند. مالک شماره تلفن همراه مذکور تماما مسئول حساب کاری خود بوده و سامانه به محض آگاهی از کذب این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.

4- هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر در سامانه داشته باشد. در صورتی که سامانه اطلاع یابد که به نام یک شخص حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، سامانه مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن تمامی حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید و نیز حق تعقیب قضائی فرد به جهت امکان سوءاستفاده را برای خود محفوظ می دارد.

5- وظیفۀ حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در کوتاهترین زمان موضوع را به سامانه اطلاع دهد. البته واضح است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به سامانه انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که توسط حساب کاربری مورد نظر انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.

6- کاربران به هیچ عنوان حق ندارند به اشخاص دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات به‌نوبه متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.

7-در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کامل مورد نیاز را در اختیار سامانه قرار ندهد، سامانه می‌تواند حساب کاربری او را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به آن حساب کاربری امتناع نماید.

8- ممکن است در شرایطی حسب صلاحدید و تشخیص سامانه، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. کاربران، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام شده از سوی سامانه خواهند بود. در غیر این صورت سامانه می‌تواند حساب کاربری را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات خودداری کند.

1- کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به سامانه می‌پردازد وجود ندارد.

۲- کاربر می‌پذیرد کارمزد از طرف سامانه مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به مبلغ تعیین شده نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی سامانه می‌باشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به سامانه اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ سامانه را از محل اعتبار کاربری خود، اعطا می‌نماید.

۳- پرداخت کارمزد فقط از طریق روش‌هایی که توسط سامانه مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد.

۴- کاربران می‌پذیرند کارمزد ارائه و اعلام شده از سوی سامانه، ممکن است بسته به عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی سامانه بر اساس استانداردهای موجود تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، ایشان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.

۵- کاربر می‌پذیرد که باید کارمزد را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامۀ به‌نوبه جهت پرداخت آنلاین به وجود آید به سامانه پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامۀ یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق سامانه فراهم نشود، کاربر همچنان موظف به پرداخت کارمزد خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربر با مرکز تماس سامانه با روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورت عدم پرداخت حساب کاربری مسدود خواهد شد.

۶- کاربرمی‌پذیرد هیچوقت درخواست  ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات را داشته باشد. کاربر اگر پس از ارسال درخواست نوبت و پذیرش در سامانه، درخواست را لغو کند، وی متعهد به پرداخت مبلغ کارمزد مذکور می‌باشد و یا سامانه مجاز خواهد بود نسبت به کسر و برداشت مبلغ مذکور از محل اعتبار وی اقدام نماید. در صورت تکرار این عمل برای بار دوم حساب کاربری مسدود خواهد شد.

۴-۷- کاربر می‌پذیرد هر گونه تخریبی که در مطب و مرکز پزشکی در نتیجۀ استفاده از خدمات با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به عهدۀ وی خواهد بود.

1- سامانه با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات بین کاربران، و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.2

۳- سامانه تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات سامانه ی خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.

۴- تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد سامانه محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، سامانه مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.

۵- چنانچه هر یک از کاربران در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات مطرح و سامانه پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

۵-۷- مسئولیت سامانه فقط در فرضی است که از طریق سامانه  درخواست نوبت ارسال کرده است و سامانه با توجه به برنامه مطب یا مرکز پزشکی نیز این درخواست را پذیرفته است. لذا اگر مطب و کاربر که در سامانه ثبت نام کرده‌اند خارج از سامانه با یکدیگر بر انجام نوبت توافق نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه سامانه نخواهد بود.

۱- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه کشور از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و سامانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و سامانه می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی سامانه به عمل آورد.

۲- هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار سامانه شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و سامانه حق غیر فعال نمودن کاربران و اقدام قانونی علیه ایشان را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.

۳- مدیر مطب یا مرکز پزشکی متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی که  تهیه و در اختیار او گذاشته شده است استفاده کند و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران کاربر و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ مدیر مطب بوده و در صورت لزوم سامانه به قطع خدمات با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به سامانه خواهد بود.

۶-۴- در صورتی که در زمان مراجعه به مطب یا مرکز پزشکی نسبت به نقض تعهدات قانونی از سوی کاربر اطلاع پیدا کند، موظف به اعلام گزارش به مرکز تماس سامانه و مراجع انتظامی خواهد بود.

1 – کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) سایت شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

2 – کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات اس بی پزشکان را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در سامانه به‌نوبه یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

3-  کاربران حق ندارند سامانه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.

4- کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ انجام دهند.

سامانه ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، سامانه موبایل و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در خدمات ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت آنها در خدمات‌ مرتبط به به‌نوبه کاربران این حق را به به‌نوبه می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربرد قانونی منتشر کند. همچنین سامانه مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کند

سامانه در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (مدیرمطب یا کاربر ) می‌تواند برای سامانه یا سایر کاربران خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

محتوای آکارئون